Cappella ad Fluvium staat onder leiding van Peter-Paul van Beekum.

Peter-Paul van Beekum behaalde zijn bachelor koordirectie aan het Fontys Conservatorium te Tilburg bij Louis Buskens en studeerde als tweede hoofdvak zang bij Xenia Meijer. Eerder volgde hij bij Fokko Oldenhuis  de Meerjarige Dirigenten Opleiding aan het UCK te Utrecht. Hij volgde masterclasses bij het Brabant Koor, bij Studium Chorale en bij de Kurt Thomas Cursus.

Peter-Paul dirigeert naast Cappella ad Fluvium onder meer het Helmonds Kamerkoor en de cantorij van de San Salvator gemeenschap, en is muzikaal leider van Muziektheater Apeldoorn. Ook valt hij regelmatig in bij verschillende kamerkoren. Naast zijn werkzaamheden als dirigent is hij als zanger verbonden aan professioneel kamerkoor Studium Chorale onder leiding van Hans Leenders, Bachkoor Holland onder leiding van Gijs Leenaars en Amsterdam Baroque Choir onder leiding van Ton Koopman. Daarnaast zingt hij in kleinere ensembles en solo.

www.peterpaulvanbeekum.nl

 

Nathan Tax gastdirigent eerste project  2024 “Voor wie ik liefheb”

Dirigent en bas-bariton Nathan Tax (Arnhem, 1990) kwam voor het eerst in aanraking met koorzang tijdens zijn studie filosofie in Nijmegen. Na enkele jaren zangles en deelname aan diverse studentenkoren, waaronder het Nederlands Studenten Kamerkoor, werd hij toegelaten tot het Utrechts Conservatorium voor klassieke zang.

Met zijn heldere dictie, tekstbewustzijn en brede palet aan klankkleuren zingt Nathan uiteenlopend repertoire, van laatmiddeleeuwse motetten tot modern muziektheater. Tegenwoordig combineert Nathan een zanglespraktijk aan huis met tournees bij professionele koren zoals Cappella Amsterdam en het Groot Omroepkoor. Sinds de pandemie zingt hij ook in vocaal kwartet BrinCQ – dat, net als hij, gevestigd is in Bussum.

Naast werken in koren werkt Nathan ook graag met koren. Als stemcoach werkte hij o.a. met het World Youth Choir en het Amsterdam Gay Men’s Chorus, als dirigent met Sequentus (vroeger: Elnosequé) en Consorte, en als koorleider met het operakoor van THIJL 2018.

Nathan daagt zangers uit om hun stem steeds weer op nieuwe manieren te gebruiken, waarbij hij gezondheid en expressie boven schoonheid en beheersing stelt. Van bel canto tot boventoonzang; middels een combinatie van eeuwenoude beproefde oefeningen en nieuwe, onorthodoxe benaderingen laat hij zangers nieuwe klanktexturen onderzoeken en ervaren… en hun publiek ook!